środa, 18 grudnia 2013

rasizm dla Polaków

Spotkałem się dziś ze znajomymi spoza Polski, spacer ulicami miasta, chodziliśmy to po starówce, to po C.H. i tak czas na rozmowie sobie umykał. 
Nic by nie było specjalnego w tym spotkaniu gdyby nie to hasło wyplute wręcz z ust młodych chłopaków na przystanku w centrum miasta.
Obaj ze śmiechem na gębie rzucali w stronę dwóch cudzoziemców powyższym hasłem. W pewnym momencie już było trochę ostrzej, gdy jeden z cudzoziemców podchodził do rozkładu jazdy jeden wstał zamaszyście jak gdyby chciał wystartować w jego kierunku (tego obcokrajowca). Na szczęście obeszło się bez tego.

Zastanawiałem się co zrobić, słuchać, odezwać się już na początku, czekać czy co? - Ale nastawiałem się, że gdyby wszczęli jakąś rozróbę, awanturę, etc. to musiałbym się temu sprzeciwić. 
Los chciał, że odjechali pierwsi potem ja, a obcokrajowcy zostali dalej na przystanku.

Wstyd mi za takich rodaków. Nie o taką Polskę walczono.


8 komentarzy:

  1. Nie o taką walczono - bo ona zawsze taka była. Takie postawy i zachowania to prawdziwa Polska właśnie! Nie wyśniona Najjaśniejsza Rzeczpospolita i szklane domy, lecz tacy właśnie ludzie są pniem i korzeniami tego narodu. Listki sobie moga powiewać lekkie, zwiewne, kolorowe i urokliwe, mogą nawet sobie roić, że to one tworzą formę drzewa, ale listki co rusz opadają i znikają, a pień trwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale jakie prawdziwe :( staropolska zaściankowość i megalomania przetrwały do dziś. sam nawet czasem mam wrażenie, że gdybym nie był homo, byłbym właśnie takim typowym polaczkiem.
      y.

      Usuń
    2. W dużym stopniu zależy to od naszej pozycji w społeczeństwie, od wykształcenia, a już na pewno od wychowania... Cóż o tym, że Polacy nie potrafią wychowywać swoich dzieci już się zdążyłem przekonać...
      Jak od każdej reguły, tak i od tej znajdą się wyjątki...

      Usuń
  2. A dlaczego byliście niemymi obserwatorami ? Taką postawą daliście im przyzwolenie na to niegodne człowieka zachowanie :(
    atka

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, nie od dziś wiadomo, że Polska jest mało tolerancyjna dla wielu grup społecznych...

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za rozmowę :)